niedziela, 12 marca 2017

Dlaczego warto coś robić? | coś szczerego 1



 Cenię, gdy ludzie mają coś, co ich wyróżnia, coś o czym mogą opowiedzieć. Gdy mają pasję i rano nie wstają z narzekaniem (okej, często sama tak robię. Ale wiecie o co mi chodzi, ładny wpis, co nie) tylko z poczuciem, że wiedzą co robią w życiu. Coś, co sprawia, że gdy pytasz, pojawia się uśmiech na ich twarzy, o właśnie. Są ciekawymi i szczęśliwymi.

Zawsze miałam w swoim życiu pasję. Nie pamiętam siebie z czasów, gdy nic mnie nie interesowało i właściwie nie wiedziałam co dokładnie chcę robić. Miałam jakieś 9 lat, gdy ,,zakręciłam'' się tak mocno, że spędziłam następne 7 lat jeżdżąc konno (i nadal mi nie przeszło, ale to inny temat). Mniej więcej od jakiś dwóch lat bardziej interesuję się fotografią. I myślę, że właśnie pasja, to najlepsze co możemy dla siebie zrobić.


Wiem, że nie jest łatwo coś takiego znaleźć, znam wielu ludzi, którzy nie wiedzą co chcą robić w przyszłości, ani nawet jak wykorzystać jakiś tam wolny czas. I oczywiście nic do tego nie mam, jeśli ktoś czuje się tak dobrze. Ale zawsze warto być trochę ciekawskim, próbować różnych rzeczy, poznawać ludzi- bo może akurat odkryjecie coś, co zaprowadzi was dalej. A jeśli nie- trudno. Ja chodziłam do szkoły muzycznej przez rok, potem zapisałam się na taniec- nie robię tego do dziś, ale to były dobre doświadczenia

W tej chwili mogę powiedzieć, że jestem szczęśliwa i nie można bać się tego przyznać. Zawsze poświęcałam się swojej pasji tak jak tylko mogłam, teraz gdy mam fotografię nie ma dnia, w którym bym o tym nie myślała- chociażby przez moment, gdy idąc ulicą wymyślę jakiś pomysł na sesję. Oczywiście nie zawsze było cudownie, mogłabym się rozpisać na temat minusów- ale po co?
Nie myśleć co by było gdyby, nie zastanawiać się co powiedzą inni, gdy jest jakiś pomysł- działać.



Tak czy inaczej- dlaczego warto coś robić? Dlaczego nie warto spędzać każdego weekendu na siedzeniu w domu? Warto PRÓBOWAĆ. Warto odnaleźć coś, dzięki czemu będzie można oderwać się od świata i poznać także wspaniałych ludzi, którzy wiedzą po co żyją. Chociaż spróbować w przyszłości robić to, co się kocha.

Mi dało to dużo. Satysfakcję. Wspomnienia. Przyjaciół. Doświadczenie. Pomysł na siebie. Pewne wartości.
Nie wiem czy warto, spróbujcie! Zawsze można znaleźć coś dla siebie, co sprawi, że będzie chciało wam się wstać i odważyć, może jestem idealistką, ale tak wolę.

 
Ten weekend jest dla mnie trochę przełomowy, ponieważ w końcu mam nowy aparat. Musicie wiedzieć, że mój poprzedni miał chyba z 10 lat, wysoki przebieg i zwiedził pół świata- oczywiście nie byłam pierwszym właścicielem. Tak czy inaczej, nadchodzi moment, gdy sprzęt zaczyna nas ograniczać. Może od roku odkładałam na niego pieniądze? Ale właściwie nigdy nie wyszło, dopiero w tym roku gdy postawiłam sobie go jako postanowienie noworoczne, zapisałam- nagle nadarzyła się okazja. Ogólnie mówiąc- może być tylko lepiej.
No i stąd te autoportrety ;)


I dlatego, że mam dużo do myślenia, dużo do przekazania... Nie wiem, czuję, że chciałabym się podzielić pewnymi momentami i zainspirować kogoś, raz na jakiś czas będę wrzucała takie posty. Takie coś szczerego. Jeśli przeczyta to chociaż 5 osób- będę mega szczęśliwa. I jeśli chociaż jednej jakoś się spodoba i zainspiruje- to znaczy że warto.

Warto coś robić ze swoim życiem, szukać czegoś, co wyróżniałoby nas od reszty. 
 Dziękuję, jeśli ktoś dobrnął do końca, zajrzyjcie też na FANPAGE i Instagrama!




23 komentarze:

  1. Piękne i zdjęcia, i słowa, Martuś! Ale mam mądrą i utalentowaną Przyjaciółkę! 😁 - O.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuć w tym, co piszesz ogromną szczerość! Trzymam kciuki za efekty z nowym kompanem w ręku! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się, posiadanie pasji jest bardzo potrzebne :) Świetnie, że już teraz pracujesz nad czymś, co kochasz, ja mam mało zdjęć z czasów, jak byłam nastolatką i żałuję, że nie robiłam więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! No cóż, nigdy nie jest za późno :)

      Usuń
  4. A cóż to za nowy sprzęt?

    Osoby, które mają jakieś hobby/pasję, są po prostu ciekawsze. Można od nich się dowiedzieć czegoś nowego, zarazić jakąś pozytywną energią.
    Ale to nie idzie w parze z przyszłości. Ja mam pasje, nawet dwie, ale nie wiem co mam robić w przyszłości, jeśli chodzi o życie zawodowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Canon 70D :)
      Właściwie ja też nie zamierzam w 100% zajmować się tym w przyszłości, więc to już indywidualna sprawa, nie mogę się nie zgodzić, że nie zawsze pasja idzie w parze z przyszłością :) Ale zawsze może chociaż do czegoś zainspirować.
      Dziękuję za komentarz! :)

      Usuń
  5. Świetnie, że masz taka pasje i rozwijasz ją na blogu. Ja mam kilka pasji i staram się je rozwijać jak tylko mogę, ale wiadomo czasem lenistwo bierze... śliczne zdjęcia.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia i super jakości :)
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto rozwijać swoje pasje :) Sama zauważam, że to dobry sposób na odpoczynek i relaks po ciężkim dniu (gdy wśród obowiązków, możemy zrobić to, na co mamy ochotę, to naprawdę poprawia nam to nastrój :P).
    Pozdrawiam
    Aleks

    OdpowiedzUsuń
  8. ja cieszę się, że nie należe do tych ludzi, którzy nie mają pasji. A najlepsze jest to, że to właśnie Ci ludzie potrafią mnie wyśmiać za to, że pisze

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła zazdrość, ale wiadomo kto na tym zyska, a kto traci siedząc i oceniając :)

      Usuń
  9. Bardzo motywujący wpis. Warto próbować, ponieważ życie mamy tylko jedno.
    Odwdzięczam się za szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ty też jesteś koniarą? 😊 ja też - i to chyba rzeczywiście jest jedna z tych rzeczy, które nigdy nie przechodzą 😉 a ostatnio zaczęłam jeszcze szydełkować - no i blog oczywiście 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cudowna pasja! Chociaż teraz jeżdżę dużo mniej, to zawsze pamiętam :)

      Usuń
  11. Powodzenia w rozwijaniu swoich pasji!
    www.mojaszkolaangielskiego.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Powodzenia! Mi sporo czasu zajęło dojście do tego co naprawdę lubię robić - łatwo nie było!

    OdpowiedzUsuń
  13. Każdy człowiek powinien mieć jakąś pasję. To go wyróżnia od innych. Ja całe życie interesowałem się muzyką i tak już zostało do dzisiaj, stąd też mój blog. Świetne zdjęcia, jeszcze lepszy post. Bardzo lekko się go czytało. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy z nas powinien mieć jakąś pasje, iść przez życie wiedząc że do czegoś dąży, właśnie to sprawia, że każdy z nas jest inny, bo każdego interesuje coś innego.
    Obserwuję !
    Zapraszam : https://diamentoowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ładnie napisane i przede wszystkim bardzo szczerze. Ja miałam podobnie. Od zawsze dusza artysty, mega wrażliwa, czasem aż za bardzo. W podstawówce wręcz bardzo kłopotliwa sprawa. Zawsze bardziej z tyłu niż z przodu, wycofana, niezdecydowana ale nadal z głową pełną pasji. Postawiłam na muzykę. Szkoła muzyczna, fortepian, śpiew ...ale jak to artysta czegoś było ciągle mało. Zatem rysunek, aż fotografia. Każda z tych dziedzin jest mi ciągle bliska mimo że fotografia jest moim sposobem nie tylko na życiowe spełnienie ale również zawodowe, finansowe ...:) Świat bez nas byłby okropny:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i opinię! Zapraszam do obserwacji bloga <3